Apr 28, 2010

Rajinnya anak ibu ni

Nak citer pasal Batrisyia lagi. Siti tengok Batrisyia ni memang ada ketokohan menjadi seorg isteri & ibu yang baik...hahaha..boleh ker?

Batrisyia ni selain dari menunjukkan minat nak memasak, dia juga rajin angkat & lipat baju. Selalu kalau siti malas nak nagkat baju, siti mintak la tolong Jannah & Batrisyia tolong angkatkan. Mana yang diorg boleh capai, diorg akan angkat la. Selalu baju2 yang kecik2 sebab siti sidai rendah sikit.

Lepas jer angkat baju, biasanya siti biar jer dulu kat atas sofa. Tunggu mood rajin baru lipat.hahaha..selalunya mood malas la yang banyak.

Tapi, selalunya Batrisyia la yang rajin lipat baju2 yang kecik. Walaupun takde la sekemas kita lipat, tapi boleh la tahan. Unexpected gak hasil lipatan dia tu tuk budak umur 3 tahun. Siti tak pernah ajar dia lipat baju. Maybe dia belajar dari pemerhatian bila dia tengok siti lipat tu.

Tengok tu punya gigih dia lipat baju.

Haa..camni yer cara nak lipat baju.

Ok..dah siap lipat kena susun betul2. Ops yg tepi sekali tu buat2 tak nampak dah la yer...hahaha

Hahaha..gelak gak siti tengok Batrisyia susun baju. Bukan main panjang lagi. Benornya panjang lagi ni, tapi tak muat nak masuk kamera. hahaha...

23 comments:

@e_da said...

bertuah siti.. harap2 dapat kekalkan kerajinan tu sampai besar.. nti senang keje siti... ada anak yg rajin...

mamaaerish : said...

eeeee... bestnyer dh ader assistant... sejuk prot ibu.... :P

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

besnye..nak bb gurl la plak lepas ni..leh tolong lipat kain..wekekkeke

mummy_ayu said...

so sweet..rajinnya anak dara u...

~Siti Hajar~ said...

alololo rajinnyer kak ngah...sweet je.

mcm Dalia pun kdg2 tlg jgk lipat2 baju ni, anak pmpuan mcm tu kot suka ikut2 apa yg kita buat...

Noza said...

alahai.. rajinnye dia. jgn jadik mcm kakak Dja.. maleh! ekeke..

Nieza Ishak said...

hahahah ... rajinnya

suffiya pun sama, boleh la arap nak tolong lipat spender sendiri ..hihihi

LYaFRINA said...

waa..rajinnya.. ni msti pgaruh genetik..macam siti la rajin.. mesti bila besar jd seorg istri n ibu y baik ni..

**asya pon rajin sgt2... rajin tarik baju y saya dh lipah.. rajin langgar kain y disusun tinggi.. heheheh..sguh rajin

Siti said...

Eda: hahah..tu la..org ckp busak ni klu kecik rajin dah besar nanti liat sikit..hahaha

Siti said...

eb: hahha..boleh la jd asstn yer..:)

Siti said...

Rose: haruslah dpt bb girl kan..haha

Siti said...

Mummy Ayu: tu la..hrp2 kekal la sampai besar

Siti said...

Hajar: tu la...diorg suka ikut apa kita buat kan.

Siti said...

Noza: takpe kecik ni maleh, nanti besar2 rajin la tu. :)

Siti said...

Nieza: ok la tu...nanti lama2 leh lipat yg lain lak.

Siti said...

Lya: hahaha..pengaruh genetik yer...hahaha...

sabor jer la..dulu2 batrisyia pun camtu..suak sepahkan kain yg siti lipat.

kitatauke said...

aku dulu...mase kecik..rajin gak...makin beso..makin malas...:)

SyidaMislan said...

bagusnye...untung siti ada anak pompuan.
tp anak lelaki pun bole diajar buat keje umah kan?betul tak?

IbuHakimHaikal said...

bagusnya ada anak dara yg rajin ni..untung siti...sy ni bllah nak ada anak dara ni....heheh... ;)

hajarus said...

bertuahnyer k.ct dapat anak dara rajin camni... anak akak rajin sebab ikut maknyer kut... maknyer ni kan rajin...

cantik ngan kemas jer batrisyia lipat baju tu kak... pandainyer....

Ain said...

dah ada asistant senang la kerja siti....

Uda said...

bertuahnya siti .. dapat anak dara ringgan tulang.. hope sampai kebesar kakak rajin yer.. sejuk hati mama nanti..

~~*Lady Salwa*~~ said...

wah, rajinnya batrisyia nih... seronoknya ada anak dara. boleh tolong buat kerja rumah...

next harap2nya dapat baby girl la. boleh tolong ummi dia...