Apr 12, 2010

Nasi Hujan Panas, Gulai Ayam & Acar Mentah

Dah lunch ker semua???? Kalau belum, jemput la makan nasi warna warni ni yer. hehehe...Ada yang tak penah jumpa ker nasi ni. Ni nama dia nasi hujan panas. Tak tau la naper orang panggil gitu. Nasi hujan panas ni siti masak tuk lunch Sabtu lepas. Macam makan kat kenduri lak rasanya. Lama tak makan nih, sedap sungguh la makan anak beranak. hehehe....


Bila dah ada nasi mesti la ada lauknya kan. Ni siti masak gulai ayam pakai rempah gulai kawah. Huhu..memang sedap. Rempah ni mmg khas dari terengganu tau. Mak kawan siti yang buat.


Pastu kita gandingkan lak ngan acar mentah kat bawah ni. Baru la ngam kan. Acar ni siti suka ratah jer. Nak buat pun memang la senang yang amat.

Ok, dah hidang pun. Apalagi, jom la kita makan....hehehe


35 comments:

saveme_zero said...

teror la ko msk nasi hujan panas ni.aku reti mkn je..hahaha

Ena said...

Wahhhhh..

mebelesnyerrrr...

nak sikit siti.. lapor nie.. dah makan tp lapor tetibe tegk nasi ujan panas nie..
kasi la resepi.. nak cube gak la.. yum yummmm...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

siti ni saje je la
org ngah lapor ni
uwaaaaaaa

mcza said...

nmpk cam sdap je..sy pun prnah masak nasi ujan panas ni..guna rempah gulai kawah gak ..tapi kelate punya la..

Zaidah said...

siti hantarlah sini skit....sodap aje tu...

iz-AnN عبداللطيف said...

ishh...mencik...mencik...dah banyak kali tanya siti ni...jiran sebelah kosong ke berpenghuni..nak pindah masuk...lalala

Hezesuze said...

nasi ujan panas yea

mentang2 ler skrg nie kerap ujan pastu panas kan...ekeke

pandai CT masak ye

zue @ annaleeya said...

wahh... best tuh nasi ujan pnas.. nak2 plak dgn kari gulai kawah dr trg tuh.... terliur plak... lapo lapo...

siti, kg kt ganu tu kt ner??

Siti said...

savemo_zero: hehe..sikit2 leh la masak...

Siti said...

Ena: nak resepi eh? nanti kalau mood rajin mai, siti tulis yer.

Siti said...

rose: hahaha...saja nak goda rose nih..

Siti said...

mcza: oo..org2 belah pantai timur mesti teror msk nih..

Siti said...

zaidah: dah licin dah..kalau nak merasa..mai la dtg umah, confirm siti masakkan

Siti said...

Izan: jgn la mencik2...kalau izan nak makan, bila2 mari la umah siti..cakap la nak makan apa..siti masak special tuk izan...
ada lagi rumah kosong..nak ker? hahaha

Siti said...

Sis Suze: hahaha..ikut cuaca yer..bileh la sisi..sikit2.

Siti said...

Zue: kampung siti kat ganu, kampung durian guling. tapi jarang sunggu balik ganu sebab mak duk kat kuantan.

misz beauty said...

kak siti... maveles nye nasik tuh.... oh beauty da start on diet... tak bley tgk bende cam gitu... adoi..=(

neway present da sampai... love it so much... tq kak siti.... harum semerbak...;-)

~Siti Hajar~ said...

Ti, kau tayang nasi perebetku...huhuhu
kami pggl nasi kenduri aje, kalu g kenduri msti carik ns tu dulu...ada sapa2 nak buat kenduri dak? kami nak p cari nasi ni..

**kat blh penang ni, kedai ns kandar byk la nasi ni..jom pekena nasik kandar..sy belanja!

Siti said...

Beauty..dah sampai yer..maaf la yer..hadiah yg memula tuk rosa, pecah ebrkecai..terpaksa ganti baru...

Siti said...

Hajar: yer ker? hahaha....nasi kenduri yer...mg selalu jumpa nasi ni kat kenduri kan...

bila tu nak mkn nasi kandar, nanti siti gi penang siti bgtau hajar..hehehe

kella said...

amboi.. cedapnya kak...
lapar la pulak rasenya!

Nanti singgahla di 'rumah' saya ya! sudi2 lah ambil award tu ya!
jom!

aiDieNa said...

Aku lapa.. aku laparrrr.... lapaqnyaaaa tgk gambar nie... tolong!!

miemiey said...
This comment has been removed by the author.
miemiey said...

sedapnya..siti tapau sini skit..leh laa rasa air tg siti..
rasanya sama tak nasi minyak..cam nasi minyak jeee...

siti jom join giveaway ni...referrel miemiey yee..
http://miemiey-akucintacontestgiveaway.blogspot.com/2010/04/1-st-giveaway-from-zati.html

AYU IDRIS said...

Salam kenal Siti....terujanya tgk nasi hujan panas tu...makan time hujan lg best ek..kehkehkeh...blhle kasik resepi nak buat pas ni...

~aSHa~ said...

nama nasi ni sesuai dgn musim skrg...panas dan kadang2 je hujan..

kalo musim hujan tapi kadang2 je panas..ada tak nasi khas?

sy tau...ubi kayu...sesuai dimakan pada musim hujan kan....

~~*Ummi AFD*~~ said...

wah, terernya masak nasik cam nih... lapar pulak pagi2 ni tengok nasik ngan gulai ayam tu... nak sket boleh??? hehe

Siti said...

kella: hehehe....tgk mknan jer terus lapar yer.

Siti said...

aidiena: lagi sorang lapar..hahaha

Siti said...

miemiey: dah habis dah meimeiy..hehehe..insyaAllah..nanti siti pi jenguk.

Siti said...

Ayu: salam kenal. nanti ada kelapangan, siti bagi resepi yer.

Siti said...

asha: tu la..mmg sesuai yer...
ubi kayu mmg best la, cicah ngan sambal ikan bilis lagi sedap..huhu

Siti said...

Ummi AFD: simple jer nih...senang jer nak masak. Sal pun leh gak msk gini.

LYaFRINA said...

siti tau x..dr kelmarin g nk komen..tp xleh buka la blog siti.. jd hang.. mcm aritu..
arini dh boleh...

**ermmmm...bestttt... terliur tgk kari ayam tu.. tp lya xpndai masak.. hhuhuuu..

LYaFRINA said...

siti..ni email lya:-

lya_afrina@yahoo.com

jom add ym..