Apr 20, 2010

Cinta pakai buang aka cinta sekejap2

Gambar hiasan di petik dari laman web En. Google

Setiap pagi masa tengah drive siti akan dengar Suria.fm. Suka dengar celoteh dari Halim Othman & Zizi. Tapi minggu ni diorg takde, so diganti oleh Kak V & Tuah. Huhu..confius siti ngan Kak V ni (??????). Sat lagi nak gi cari gambar dia. Camna la rupanya.

Oooo..sebab apa siti suka dengar Suria.fm, sebabnya banyak lagu yang best2 pastu tak banyak iklan. Pagi ni siti agak tertarik ngan topik "cinta sekejap-sekejap" yang diutarakan oleh DJ. Antar artis yang paling glamour ngan cinta sekejap2 ni adalah Farid Kamil & Fasha Sanda. Setuju ker? yer, siti setuju...hahahaha...banyak sangat gosip percintaan diorg berdua nih.

Pengalaman siti lak ngan cinta sekejap2 memang takde. Siti cuma pernah bercinta sebanyak 2 kali. Baik siti ni..hahaha..tambah lagi siti mula bercinta masa siti dah masuk U pun. Cinta jarak jauh. But, still bertahan hampir 2 tahun lebih. Ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. Akhirnya terputus di tengah jalan...hahaha...sapa yang buat hal? hahahaha...pssssttttt....biarlah menjadi rahsia.

Dah ditentukan oleh Allah swt, siapakah jodoh siti. Bercinta bagai nak rak pun, kalau dah takde jodoh nak buat camna yer tak?

Tapikan tak elok tau cinta sekejap2 ni. Kesian pada siapa yang jadi mangsa tu. Kalau yer pun nak ambik masa tuk kenal hati budi, elok la berkawan dulu. Tak payah la nak declare sebagai pasangan bercinta. Berkawan dulu seberapa lama yang kita mahu tuk mencari keserasian. Bukan apa, bila putus tu takda la sakit sangat rasanya kan. Apepun terpulang pada diri masing2. Tepuk dada tanya selera. Cau cin cau.

26 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

erm, tak terkata... hehe

adakah saya tergolong dalam golongan ini??? herm.... tak kot...

tapi kan, hampir2 la... hehe

misz beauty said...

setuju... setuju... xbaik mainkan hati orang...;-)

Ena said...

setuju2.. ena pun tak de kot pengalaman tu.. teman tapi mesra tu ade la.. mesra as a friend jer..hoho.. tp cerita2 lame ni bile dikenang balik sangat mencuit hati kan!>. hik hik hik...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Btulkan..
Bercinta bagai nk rak..
Jodoh di tgn tuhan..

Ummi Affaf (Wanieyra) said...

Dok bercerita pasal cinta2 lama ni..teringatlah pulak,

Ain said...

tetiba daku terkenang kat kekasih lama......

muahahaaaaaa......

ain penah bercinta sekali jer.....

dengan hubby tak sempat bercinta, kejap jer kenal terus kawin....

IbuHakimHaikal said...

Siti..berkawan biar beribu..bercinta biar satu..hehehe...

mamalieyna said...

setuju sgt ngn pendapat siti tu, if rasa lum bersedia n nk kenal lama sket, takyah la declare as a 'bercinta' kan..berkawan jerlah!

kita?..hehe..tak pernah cinta sekejap2 kot..hehe..bercinta sekejap ngn en suami skrg, pastu bertunang pastu kawen..mmg sekejap semuanya!

iz-AnN عبداللطيف said...

macam2 ada skang...bukan takat lampin jek pakai buagn siti...

misz beauty said...

jom join contest beauty...;-)

http://miszbeauty.blogspot.com/2010/04/contest-kejap-je-masa-berlalu.html

Jojoe said...

cinta monyet..dari satu dahan ke dahan..hehehe

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam siti..
pg td pn sy dgr suria.fm
sy pn takde pnglmn cinta sekejap2 ni..hihihi, tp skrg ni maybe menjurus pd laki²la psl dh ramai sgt kaum pompuan skrg ni.. hihih, jgn marah org laki ekkk..
fakta, bkn auta..
p/s:gud luck gak, biz. baru nampak .. =D

Siti said...

Lady Salwa: adoii..memula tgk nama nih, ingatkan sapa la td..sal rupanya...
haaa..yer la tu kan..kalau sebelum kawen takpe la...jgn dah kawen wat hal sudah....huk..huk..huk

Siti said...

Beauty: betul2.

Siti said...

Ena:teman tapi mesra takpe..yer la nak kenal hati budi kan...betul tu..mmg syok klu kenang citer lama2 ni.

Siti said...

Lily: yup..semernya terpulang pd jodoh

Siti said...

Ummi Affaf: heheh....teringat apa tu....haip, jgn ingta kat bfren lama dah la yer.

Siti said...

Ain: uikkkkkkk....jgn2..yer la..kdg2 kalau dah serasi tu, jumpa kejap jer terus kawen.

Siti said...

IbuHakimHaikal: betul2

Siti said...

Mamalieyna: betul tu...kejap jer yer bercinta...dah jodoh tu

Siti said...

Izan: hahaha..tu belum nyanyi lagu stacy lagi..cintaku bukannya jenis pakai buang

Siti said...

Jojoe: hahahha....yer la tu..

Siti said...

Leily: sama la kita yer...betul gak tu..mmg lelaki selalu tukar2...
thanks yer.

hajarus said...

betul la k.siti kesian la kat hati sesiapa yang terluka tu kan... huhuhu...

LYaFRINA said...

CINTAMU(ARTIS) HANYALAAA..JENIS PAKAI BUANG!!!

IA XSAMA DGN CINTAKU!!!

HEHEHEHE

~aSHa~ said...

asha pun mula berjinak2 dgn bercinta ni bila masuk u...time sekolah dulu ego melebih..ehehehe

tapi cinta time keje gak kekal abadi..harap harap la..aminnnnnnnnnn