Apr 6, 2010

Bila anak2 dapat mandi kolam

Dah lama Jannah & Batrisyia tak mandi kolam. Sejak siti beli kolam ni ada la 2/3 diorang dapat main air dalam kolam ni. Bukan apa, bila diorang dah start berendam, bukannya kejap. Selagi tak suruh keluar selagi tu la duk main jer.

Ingat masa memula siti beli, bagi Jannah & Batrisyia main, sekali ngan anak2 jiran pun datang join. Anak2 jiran lak semer lelaki. penuh satu kolam. hahaha..masa tu Batrisyia kecik lagi. Dia punya takut sampai tak berani nak mandi kolam ni.

Ni lak siti bukakkan kolam ni hari Sabtu lepas sebab dah janji ngan diorang. Kalau diorang tidur tengahri tu, petang ibu bagi main kolam. Tu yang terus dua2 tidur. Bangun jer terus tuntut janji. hahaha...

Layan gambar yer.

Eh! kat mana Wafi time ni? Dia tgh duk ngan siti sambil tengok kakak-kaka dia main air..huhu..mesti dalam hati dia cakap. Bila la dia leh main sekali..hehehe









30 comments:

~Siti Hajar~ said...

amboi syoknye 2 beradik tu dpt berendam dlm kolam..baik sggh yer mereka berdua...

wafi tgk aje? xpe tgu wafi besar ckit, kolam tu wafi la yg pya...siti xjoin ke? kalu hjr dah lama terjun sekali...hehehe...biar penuh kolam tu..

ibu_Arifa said...

happynyer diorg ber2 ni.agak2 semua budak2 suka mandi kolam/main air kot kak?
saya pun nk beli satu bila anak dah basar sikit nnt.

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ehehe..so sweet
kene ugut then dapat upah ye..hohoho bagus2

teringat kakak sy
dia pon camtu
ugut anak then kasi upah..if tak tido..takde kasih uoah..agagagaag

Ju@Lucky^Mummy said...

Seronok betul lah.. nanti nak beli jugak utk anak2 saya..

IbuHakimHaikal said...

Budak2 memang suka main airkan...cutenye.. ;)

mamaaerish : said...

ct x join ke?.... ;p

LYaFRINA said...

bestnyer berendam...
sejak pindah rmh akhir thn lps.. dah lama x buka kolam asya.. mls nk pam.. 1 g.. kalo dan buka..asyik nak berendam jer...

***sgt2 cute anak dara siti ni berendam.. mcm kembar plok

Nida said...

Kenapalah zaman kita kecik2 dulu takde kolam jenis ni ek. Tapi mandi kat parit lagi thrill...hehe

Sari said...

meriah tu..ibunya xjoin skali ker mandi?heheh

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Seronoknyer tgk 2 beradik tu berenang.. :)

mamalieyna said...

waaah best bangat ni..! tu la kelebihan dok umah ada laman ni, leh layan2 main kolam..best!

anak2 pun happy sangat la tu..! ^_^

Ena said...

wahhhh..

syoknyer dua badik nie berendam lam kolam .. bestnyerrr.. klu la kiter kecik camtu.. nak gak join ..heheheh.. yerla musim panas la nie.. elok gak main kolam kat umah sendiri.. kan.. senang..

berani pegang buaya plastik tu.. klu anak ena kompem nangis guling2.. penakot rupernyer anak dara sy ngan mende tu.. hahahah..

Siti said...

hajar: heheh..siti tgk pun sonok..ada gak hati nak berendam, tapi malu la..hahaha

Nana said...

mmg bez kan mandi kolam nak2 musim panas ni
damia kan tiap2 ari mandi kolam, pasal kolam dia dalam bilik air tu biar je, malas nk buang angin sebab kang klw dia nk mandi jenuh nk pam.
tp selalu letak air sikit2 je paras2 buku lali dia pasang dia suka baring2 dalam kolam klw air skit xla bahaya klw kita tinggal dia tgk tv ehhehe tp ttp kena pantau

Siti said...

ibu Arifa: bab main air mmg hantu diorg nih..jgn mandi kolam ni, kalau mandi dlm bilik air pun lama.

Siti said...

rose: tu la anak2 skang ni. dah pandai nak upah kalau nak suh buat apa2.

Siti said...

Jue: haaa..leh la beli..tak mahal pun..yg sitinye ni takyah pum..RM12 jer rasanya.

MUMMYAR said...

wow best nyer kan...budak2 kalau dpt berendam camtu mesti lama...selagi x kecut jari tu...hehe...

Siti said...

IbuHakimHaikal: a'ah..budak2 mmg suka ngan air.

Siti said...

eb: hahaha..kalau siti join alamatnya siti sorang je dah penuh kolam tu...hahaha

Siti said...

Lya: ooo..kena pum yer..yg siti ni takyah pum..terus isi air jer..hehehe

Siti said...

Nida: tu la..zaman kita dulu mmg mandi kat parit jer..hahaha,,balik umah kena marah..huhu

Siti said...

Sari: ibu jadi tukang tgk jer..kena pegang wafi...

Siti said...

Lily: tuan punya badan lagi seronok..beronok-ronok. hahaha

Siti said...

Mamalieyna: tu la..nasib baik la da taman..leh la anak2 merasa main kolam.

Siti said...

Ena: hahaha..jannah n batrisyia tak takut,..suka diorg tu sebab buaya tua da bunyi..bebb..bebbb..hehehe

Siti said...

Nana: waaa..leh yer letak kolam dlm bilik air..ok gak..lh pancing anak mandi..tapi tu la kena gak selalu tgk..

Siti said...

Mummyar: haaaa..mmg betulll.sampai kecut habis jari2.

mamamiera said...

jannah ngan batrisya muke serupa ye..
patutlah kamcing.. nape wafi x join akknye.. takut air eh dia..
bebudak mmg ti..
kalo dah berendam x hengat mende lain dah.. same cam miera gak.. smpai kan nmpk air parit pon dia kata nak mandi gak dlm situ.. haiyaa.. tp dahilah kite..;p

~aSHa~ said...

seronoknye tgk anak dara berdua ni...