May 3, 2010

Sensaranya siti bila.....

Banyak benda yang berlegar di kepala siti ni. Yang menyesakkan fikiran. Tak tahu apa yang harus di lakukan. Tertanya2 mengapa ia terjadi, bagaimana ia boleh terjadi. Semua kerja serba tak menjadi.

Apakah jalan penyelesaiannya. Masih tidak dapat siti temui sehingga akhirnya siti beranikan diri. Malu bertanya sesat jalan. Bermula dari sms, kemudian panggilan telefon dibuat. Terima kasih Kak Pau dari Citra Klasik kerana sudi melayan pertanyaan siti. Walaupun tidak pernah kenal/bersua muka, Kak Pau sudi berkongsi.

P/S: Tak semua orang bersifat terbuka. Persaingan dianggap satu perkara yang negatif. Padahal, Allah telah menentukan rezeki masing2. Ilmu yang Allah berikan, lebih baik dikongsi bersama. InsyaAllah, kalau kita ikhlas....besar manfaatnya.


10 comments:

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

salam siti..

harap2 dapat selesaikan secara terbaik..

ayu doakan yg baik2 sahaja...amin

Lelord said...

nape ti...
sabar ek..semoga segalanya dpt diselesaikan

monica said...

semoga yg terbaik selalu dgn anda..:)

@e_da said...

sabar ya siti.. pasti ada hikmah di sebalik ujian yg diberi

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Betul...Tak rugi pon ilmu yg ada di kongsi bersama..Staip apa yg berlaku pasti ada hikmahnyer..

Nieza Ishak said...

Salam siti,

apa2 pun ni kat dunia ni semua org ada masalah .. bukan siti sorang. Jadik kongsi-kongsi kan masalah tue agar diri tak terbeban sangat.

LYaFRINA said...

apa2 pun smoga..msalah tu x membelenggu sti lagi.. happy2 slalu yer.. rezeki tu, msing2 tuhan dh ttpkan.. n kalo siti rase tbeban ..lya ada utk kongsi poblemnyer.. ym2 la... yer..
ok..smile : )

yaya+frdz+auf said...

bila masalah penuh dalam otak mmg kita akan jadi serabut..... saye juga.... hehe...ke orang pompuan mmg suka berfikir macam2 eh....

kella said...

betul tu,
rezeki masing2 tuhan bagi.. tak perlu di pertikaikan..
IsyaAllah.. sabar, dan jgn berputus asa... ini ujiah dari Illahi..
kita kawan2 takmo lawan..

Shima said...

Knp Siti? Jgn disesak-sesakkan dada, think +. Istighfar banyak2. Biarkan dgn org yg dengki2 ni. Takde faedahnya.