May 16, 2010

Air takde

Salam....
Siti bersiaran dari kampung ni..huhu...
Psst..belum mandi lg ni tau..hahahaha
Adoii..dah rimas dah rasa badan ni. Nak wat camna, air takde. Anak2 leh la jugak mandi. Biasa la, kawasan sawah padi mesti ada parit kan. Nasib baik jernih airnya. Boleh la wat mandi tuk anak. Mak budak tak dapek la. Kena tunggu ada air nanti baru leh mandi.

Adoi...yang paling stress ni, tak dapat lagi nak masak sambal tahun. huhu.....kerang dah kopek. Tinggal nak masak je lagi. Adoii..dah terliur nih. Harap2 jap lagi ada la air. Jangan sahari suntuk takde air dah la. huhu..Oklah, takleh citer panjang2. Broadband ni pun ala2 jer ni. Kejap ada kejap takde. Cau cin cau.


12 comments:

Izan Ishak said...

hai siti...

xde air pulak ye...tapi best laa dpt balik kg...kat sawah lagi...
izan kat sini pun mmg kena catu lagi airnya... lepas pukul 10 pagi baru ada...

LYaFRINA said...

hehehhehe.. wangi siti....

siti.. g r cari sungai.. xdok k situ... bestnyer blh mndi sungai..

Ummi Aisyah said...

kat kg ok lg kalau takde air,bulih gagau air perigi ke ape ke..kalau KL takde air merana lah..tatau nak nak cekau mana air

mamalieyna said...

kt kg pun takde ayor ke..cian.kalo tmpt eina ada telaga..utk kes2 emergency camni..takpun g sungai jer, dkt dr rumah! ^_^ kt kg mudah dpt bekalan air..

huhu..tak best ek, nak masak la problem tu..

SHAZA said...

aduyai....memang susah nak masak air tak der wei....

Ain said...

kalau agak2 takde air jugak sampai ke petang nanti, spray jer badan ngan perfume siti...hehehe...

mesti tak selesa kan, dah la musim panas skang nie...huhuhu...

maszmadi said...

kat umah masz ni pon skrg tgah xder air coz tgh btulkan paip.. hehe
xper jap lg ader la air tur..

Ena said...

huhu..

susah kan kalao tak de air.. tak de letrik ok lagi.. kalo tal de air memg apa pun tak jadi..

harap2 pas nie ada la air..

MUMMYAR said...

sian nya ct xde air ye...sure melekit2 x tahan badan tu...hehhe...xleh nk wat apa pun kan...seksa sungguh kalau air xde ni kan

Zaidah said...

mandi air sungailah siti...tapi klu tak ade air memang amat menyusahkan...tak tahu nak buat ape...sebab semuanyer menggunakan air

Nieza Ishak said...

aduhhhhhhhh kalo tak air mmg seksa, ni pernah balik kg takde air .


mandi air sungai keruh warna cekelat .. aduhhh pengalaman yg paling takleh lupa ...hahahah

hajarus said...

memang susah lau xde air ni kan kak... nak wat ape pun xdpt... nak mandi lagi laaa...