Jan 30, 2009

Pening...

Sebenarnya siti sekarang ni tgh pening memikirkan hal bbsitter. Hati dah tawar nak pakai khidmat dia. Macam2 hal lak skarang ni. Kes hari tu pun masih berkesan di hati. Timbul lak masalah baru.

Minggu lepas masa cuti raya cina tiba2 dapat call dari bbsitter. Dia cakap nak cuti 3 hari lepas raya cina. Uik...terkejut la siti. Mana taknya, naper last minit cakap. Masa siti ambik anak2 last hari jumaat tu, takde lak cakap apa2.

Yang siti geram kan, dia ada hal sampai Khamis jer, pastu dia leh ckp apa tau "alang2 dah hari khamis akak cuti terus la hari jumaat tu"...Waaaaahhh..ingat senang ker kita nak mintak cuti kerja last2 minit. Sampai 3 hari lak tu. Memang membara la jugak. Macam buat tak tahu jer dengan tanggungjawab yg dia kena pikul.

Siti bukan nak berkira. Tapi cuba la faham keadaan kita. Kalau dia beritahu awal2, boleh la siti mintak cuti awal2. Pening gak memula siti duk fikir. Nasib baik la ada kwan papa merangkap jiran siti yg boleh tolong jagakan anak2 siti 3 hari ni. Alhamdulillah...

Kali ni siti nekad nak tukar hantar anak2 ker nursery jerk. Esok siti akan jumpa bbsitter & bagi tau siti taknak hantar dah anak kat dia. Kejam tak?? Hehehehe...

Lagi satukan, siti hantar anak kat jiran ni nak kena bayar. Boleh ker kalau siti nak tolak duit bbsitter tu. Ni sebab dia mintak cuti last2 minit kan. Bukan la nak berkira, tapi geram sgt. Kalau ikut sebelum ni kalau tak hantar anak 2 minggu pun kat bbsitter siti mmg akan byr penuh. Tapi kali ni hati dah rasa geram + marah...Huhu...Sabarkan lah hatiku....Lepas perasaan dah ni....

2 comments:

Anil Wanina said...

citer pasal babysitter ni.. tingat kt babysitter lama iman.. mmm... susahhh...

Siti said...

tu la wanli..pening ct duk fikir..nak kena hantar nursery jugak la nampaknya..