Sep 30, 2010

Bila yang tak diingini..berlaku

Adoi..hati ibu mana tak tersentuh, menangis bila sesuatu kejadian yang tak diingini berlaku terhadap anak2...

Semalam Kak Long & Kak Ngah ikut papa pergi surau. Sekali masa balik dari surau, tengok dua2 duk menangis. Tak sempat nak tanya kenapa, tertengok darah dah meleleh2 keluar dari kepala Kak Ngah. Adoii..la...rasa macam nak menangis jerk..Rupa-rupanya diorg terjatuh kat atas jalan raya. Papa cakap, diorg main pusing2 sambil berpegangan tangan. Agaknya laju sangat pusing, pastu terlepas tangan..huhu..terus terjatuh..Papa cakap dia dah larang jangan main macam tu. Tapi, biasalah..bukannya nak dengar..

Papa terus ambik kain basah & lap. Ada dua kesan luka. Nasib baik la tak dalam. Tapi lekuk ke dalam sebab kena batu2 kecik. Tambah lagi masa kena tu Kak Ngah pakai tudung, kalau tak mesti batu tu dah melekat kat kepala Kak Ngah. Lepas dah lap semer, terus letak minyak gamat. Kejap jer rasa sakit..lepas tu terus aktif balik..siap main panjat2 kerusi lagi. Sabor jer la...


Kak Long lak luka kat lutut. Sampai koyak seluar yang dia pakai.


Wafi macam biasa...senyum jer sebab dapat duk ngan ibu...Nasib baik Wafi lum boleh ikut papa lagi..Kalau tak..leh tahan jugak hero sorang nih.


10 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

lor..camno tuuu..ish2..kesiannya
tula budak2 kan..kita larang lagi depa buat..haihhh

Liessa said...

salam siti...lar sian nyer...takut tgk luka cam tu...huhu...tapi tu la...dak tecik mmg cam tu kan...nak main jer...huhu...

Ain said...

huhuhu... mesti pedih kalau kena air ni...

hopefully lukanya cepat la sembuh...

mamalieyna said...

iiish ngerinye tengok luka tuu...huhu..budak2 kalau tak dpt habuan gini mmg taksah kan..mcm kita2 dulu gak..huhu...pedihnye!

saveme_zero said...

ct...sapu minyak butbut HPA pya,mmg elok sgt minyak tu. bdk2..biasa la,makin dilarang tu la yg dia nak buat.

kella said...

lahai... siannya.. tak sanggup nak lihat apatah lagi yang merasanya.. sabar ya.. :)

hajarus said...

looorrr siannyer.... ngeri pulak hjr tgk...

pN.rOs said...

lor... kecederaan ...
ne nong ne nong
hermmm cian kan bila tengok anak2 kecil cedera. ros nyer anak pon penah cedera kat kepala. sampai kena jahit....
sanagt sedih.. memng tak tahan air mata tengok anak nangis n ngadu sakit

YanaNuar said...

Alahai kesiannya... nasib gak tak luka teruk.. kalau tak,dah jadik satu hal la pulak nak kena duk spital huhu..mintak di jauhkan la hendaknya yek =D

misz beauty said...

lama beauty x masuk cni.... sian anak kak siti... semoga cepat sembuh ye...