Mar 19, 2013

Setelah Lama Menyepi...

Assalammualikum.
Sudah terlalu lama siti meninggalkan blog Yang Ku Sayang.
Rindu..sudah pasti. Tetapi, tiada keizinan untuk siti mencoretkan sesuatu di sini.
Alhamdulillah, hari ini diberi kesempatan oleh Allah swt.


Setelah lama menyepikan diri, siti tidak tahu hendak bermula dari mana. Mungkin cuma dapat menceritakan update terkini setelah lama tidak mencoretkan apa2.

Mungkin ramai yang tidak tahu yang siti telah pun menjadi suri rumah sepenuh masa bermula dari 1.1.2012. Maknanya dah hampir setahun lebih dah kan. Sekejap jer. Alasan berhenti kerja pastilah kerana anak-anak & keluarga. Alhamdulillah, tiada sedikit pun penyesalan bila dah berhenti kerja ni. Siti bebas buat apa saja. Nak kemana-mana pun takde masalah. :) Yang paling penting siti dapat beri perhatian 100% terhadap perkembangan & pendidikan anak2.


Banyak perubahan yang baik dan kenangan yang indah terjadi dalam tahun pertama siti menjadi suri rumah sepenuh masa terutama dalam pendidikan anak2. Alhamdulillah, kejayaan yang mereka kecapi walaupun masik diperingkat awal pendidikan membuatkan pengorbanan siti dirasakan amat berbaloi.
Apapun semua yang terjadi adalah di atas bantuan Yang Maha Pencipta. Syukur Alhamdulillah.




Tahun 2013, Kak Long telah mula bersekolah dalam darjah 1. Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan kami apabila Kak Long lulus ujian kemasukan darjah 1 di Sekolah Rendah Islam ABIM (SERI ABIM), Sungai Ramal, Kajang.  Siti dan papa bersepakat untuk menghantar Kak Long di SERI ABIM kerana kami ingin Kak Long meneruskan pendidikan di sekolah yang menitikberatkan pelajaran berteraskan Islam. Tambahan lagi kami tidak mahu apa yang Kak Long belajar di PASTI akan hilang begitu sahaja jika tidak dipraktikkan pada setiap masa. Walaupun terpaksa berulang alik agak jauh untuk mengambil dan menghantar Kak Long, namun kami tetap harungi dengan senang hati. Semoga pengorbanan yang kami lakukan adalah yang terbaik untuk anak-anak.








Kak Ngah pula sudah berumur enam 6 tahun & masih lagi belajar di PASTi Putra Permai untuk tahun yg ke-3. Kak Ngah mula belajar di PASTi sejak dari umur 4 tahun lagi. Seperti tahun lepas, Siti amat berharap Kak Ngah akan meneruskan kecemerlangannya pada tahun ini. Apepun, PASTi memang memberikan pendidikan awal sekolah yang terbaik merangkumi duniawi & ukhrawi. Alhamdulillah.









Masih lagi menjadi anak bongsu, Wafi pula sudah berumur 4 tahun. Pejam celik-pejam celik, dah besar pun Wafi. Disebabkan Wafi lahir pada hujug tahun, siti membuat keputusan untuk tidak menghantar Wafi ke PASTi lagi. Tambahan lagi, siti masih boleh mengajar Wafi di rumah. Wafi ni agak manja. Maklumlah, dah biasa duduk dengan siti kat rumah. Jadi, susahlah sikit untuk berenggang. :)

Cukup dulu coretan pembuka tirai setelah lama menyepi..hik2..Ni pun dah panjang lebar sgt rasanya. InsyaAllah, ada kelapangan, siti update lagi yer. :)


20 comments:

-iLLa- said...

lama btul menyepi yer :)

Syida said...

kak long dgn kak ngah dah besar! kita da tak keje kat KJ lagi skg. rindu siti sgt!

cik dah faridah said...

salam kak..lama sggh menyepi..

Anonymous said...

Hello,

I recently created an infographic on behalf of the brand Gaviscon that gives useful information to future moms about How to fight gastro-esophageal reflux and heartburn in pregnancy / Bagaimana menangani gastro-exophageal reflux dan pedih-ulu hati semasa mengandung.

As you yourself were pregnant not so long ago, I thought that you may be interested in sharing this content with your readers whether they are pregnant or soon to be pregnant.

If you are interested and want to see the infographic you can contact me on laura@lionandlion.com

Also, please note that:
- This is not an advertising campaign (no payment involved). The purpose here is to share information with whoever is interested in it.

I'm looking forward to hearing from you.

Best regards,
Laura Kwan

Unknown said...

Excellent post! I like this...Thanks for sharing!
wholesale Jewelry

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Rajkot said...

Thanks for sharing, I will bookmark and be back again.
orthodontic treatment in india

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

التميز المثالي للخدمات المنزلية said...



شركة مكافحة حشرات براس تنورة
شركة مكافحة حشرات بسيهات
شركة مكافحة حشرات ببقيق
شركة مكافحة النمل الابيض براس تنورة
شركة مكافحة النمل الابيض بسيهات
شركة مكافحة النمل الابيض ببقيق
شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة رش دفان بالدمام
شركة مكافحة الحمام بالدمام والخبر
شركة مكافحة الحمام بالجبيل والقطيف


Be Happy said...

Watch online free Pinoy LambinganPinoy Tambayan, Pinoy Channel, Teleserye Replay, Pinoy TV Series.

dramacool said...

Until the late 1980s, Philippine television dramas were broadcast in afternoon timeblocks. Pinoy HD ABS-CBN resumed operations after the expulsion of the Marcos dictatorship in 1986 and regained its lead among rival networks in audience ratings by the end of the decade.
Pinoy Replay Tv
Dramacool
Yeh Rishta Kya Kehlata Hai

shadow said...

tonton, youtube, Filem, Episod, bukan cincai drama, dailymotion, vimeo, google docs dan Download on https://kepalabergetar.watch/

dramacool said...

dramacool

Shahid Khan said...

Great post, thank you for sharing.https://astroriaonline.com/

Shahid Khan said...

watch here All your favourite Dramas here  drana

kepala said...

Top Malay Dramas astro Ria and Tv3 Complete Episod.


Tv3 Online


astro ria live

Shahid Khan said...
This comment has been removed by the author.
Timm Jay said...

pinoyflix is known as the best site to visit if you are interested in watching replays of TV shows online

pinoyflix said...

Welcome to Teleserye Watch your favorite Pinoy Teleserye , Pinoy Lambingan, Pinoy TV, Pinoy Channel Tv or pinoy Tamabayn Online free HD Qulaity.

Unlimited Entertainment said...

Watch best reality TV show by Official Colors TV Bigg Boss Hindi Season 16 Voot.